Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv programů selektivní primární prevence ve vybraných třídách z pohledu jejich lektorů
Halda, Kryštof ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Cílem práce je s oporou o odbornou literaturu zjistit, jaký je vliv programů selektivní primární prevence ve vybraných třídách z pohledu lektorů těchto programů. Autor v diplomové práci vymezuje a detailně popisuje pojmy rizikové chování, primární prevence rizikového chování, selektivní primární prevence, lektor programů primární prevence a další s tématem související termíny. V části věnované výzkumnému šetření se autor zabývá výzkumným problémem, který formuloval: Jaký je vliv programů selektivní primární prevence ve vybraných třídách z pohledu jejich lektorů. Jedná se o kvalitativní výzkum. Konkrétním nástrojem je pak polostrukturovaný rozhovor, který je veden s lektory programů selektivní primární prevence, kteří působí v oboru alespoň dva roky. KLÍČOVÁ SLOVA Rizikové chování; primární prevence rizikového chování; lektor primární prevence; selektivní primární prevence; programy selektivní primární prevence.
Prevence rizikového chování
Nováková, Zuzana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce s názvem "Prevence rizikového chování" se zabývá zkoumáním vzájemné propojenosti a spolupráce třech profesních skupin a mapuje jejich získané zkušenosti a názory v oblasti rizikového chování dětí a mladistvých. Zvolenými respondenty je skupina metodiků prevence působících na základních školách, sociálních pracovníků Orgánu sociálně- právní ochrany dětí a skupina vzdělaných profesionálních lektorů primární prevence rizikového chování. Teoretická část se věnuje přesným definicím a teoretickým konceptům rizikového chování, dále popisuje jednotlivé formy a druhy prevence a v závěru uvádí zákonné úpravy u vybraných základních předpisů. Empirická část obsahuje zpracování a vyhodnocení dotazníkového šetření, které proběhlo sběrem dat s výše uvedenými skupinami respondentů.
Požadavky na kompetence lektorů adaptačních kurzů pro střední školy a druhý stupeň základních škol
Jelínková, Tereza ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Práce se zabývá kompetencemi lektora adaptačního kurzu pro střední školy a druhý stupeň základních škol. Cílem práce je vytvořit soubor kompetencí, které by měl lektor mít, aby byl schopen naplnit cíle a principy adaptačního kurzu. Práce se zaměřuje na pojem adaptační kurz a představuje různé způsoby jeho realizace. Dále pojednává o kompetenčním přístupu a výhodách jeho použití a představuje dva již existující kompetenční modely, související s činností lektora adaptačního kurzu. S pomocí relevantních odborných zdrojů jsou identifikovány nejdůležitější cíle a principy adaptačního kurzu a kompetence, které z nich vyplývají. Součástí vytvořeného souboru kompetencí jsou příklady konkrétních projevů v chování lektora. Klíčová slova: adaptační kurz, střední škola, gymnázium, druhý stupeň základní školy, lektor, kompetence, kompetenční model, scoiálně-patologické jevy, primární prevence rizikového chování, zážitková pedagogika, skupinová dynamika 4

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.